برای هر وب سایت که می خواد در نتایج گوگل دیده شود . کلمات کلیدی مناسب وب سایت را پیدا کردن بسیار مهم است و با انتخاب درست می توانید بهترین نتیجه را در کار سئو ببینید .این کلمات اگر با دقت و تحقیق درست انتخاب شوند بهترین بازدید ها و نتایج را در گوگل پیدا میکنند. این روش کمکی فراوان در تولید محتوای سبز دارد . در این دوره که رقابت بر سر پیدا کردن مشتریو مخاطب افزایش پیدا کرده و همچنین بازار بسیار رقابتی شده توجه به این نکته خیلی مهم است .
ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش های درست و غلط این کار اشنا کنیم تا بتوانید نتیجه بهتری از کار خود دربافت کنید .
یافتن کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های فعالیت یک متخصص سئو است. اما طبق یک تحقیق انجام شده در سال های گذشته افراد کمی در واقع علاقه مند به این کار هستند.
طبق نظر متخصصین سئو، یافتن کلمات کلیدی جز سه تا از دشوار ترین کارهای سئو پس از تولید محتوا و لینک سازی تلقی شده است. دلیل این امر نیز احتمالا اینست که 66% کاربران، فرایند یافتن کلمات کلیدی را به جای برونسپاری، خود انجام می دهند.
یافتن کلمات می توانید فرایندی دلهره آور تصور شود و به همین دلیل است که 44% کاربران قبل از مجبور شدن به انجام این کار، دست به آن نمیزنند که البته کاملا منطقیست.
اگر به تنهایی اقدام به یافتن کلمات کلیدی وب سایت خود کنید، می تواند به یک پروژه بسیار بزرگ برای شما تبدیل شود. در این صورت این کار به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده و علاوه بر احتمال رخ دادن اشتباهات فراوان، زمان بسیار زیادی نیز از شما گرفته خواهد شد.
در ادامه لیستی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی را برایتان گرداوری کرده ایم که بایستی از آنها پرهیز کنید.
آیا کسب رتبه برای صفحه ای از وب سایت در جستجوی عبارتی که با خواسته کاربران در یک راستا نیست، شدنیست؟ مطمئنا خیر.
بسیاری از بازاریابین به جای آنکه درگیر نرخ تبدیل کاربران باشند، درگیر میزان ترافیک می شوند. اینجاست که موضوع درک نیاز کاربران به وسط کشیده می شود. منظور از نیاز کاربران، خواسته اصلی او از جستجوی عبارت سرچ شده توسط او است.
به عنوان مثال اگر وب سایت شما مجموعه ای از دستور پخت غداهای مختلف است، سایت شما در زمانی دیده خواهد شد که کاربران به دنبال دسنور پخت غداها هستند. در صورتی که وب سایت شما شامل خواص مواد غدایی و اطلاعاتی از این قبیل باشد، در جستجوی دستور پخت غذاها دیده نخواهد شد.
بنابراین محتوای سایت را متناسب با آنچه کاربران به دنبال آن هستند تهیه کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که ترافیک وب سایت شما از گوگل به ازای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط به دست می آید.
بخشی از خواسته کاربران و آنچه که موتورهای جستجو از عبارت مورد جستجو درک می کنند را می توانید با مشاهده نتایج جستجو بفهمید.
بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف کار با ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی کرده و نگاهی به نتایج واقعی جستجو در کلمات کلیدی نمی کنند. شاید شما بلاگی را برای کلمه کلیدی ایجاد کرده باشید، در صورتی که گوگل صفحات محصولات سایت های مختلف را برای آن کلمه کلیدی نشان دهد.
همیشه به نتایج جستجو در یک کلمه کلیدی نگاه کرده و محتوای خود را با توجه به الگوی کلی نتایج جستجو مدلسازی کنید.
بسیاری از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پارامترهایی را برای کلمات کلیدی ارائه می کنند که عدم درک درست آنها موجب تصمیمات نادرستی خواهد شد.
عموما ما به دنبال کلمات کلیدی می رویم که بیشترین ترافیک را برای وب سایتمان به همراه داشته باشد، اما لزوما انتخاب کلمات کلیدی پر جستجو موجب کسب چنین نتیجه ای برای شما نمی شود. در ابتدا بایست فهمید که کسب رتبه در چه کلمات کلیدی برای سایتتان منطقی بوده و کاربرانتان در حقیقت چه نوع عباراتی را برای محتوای تولید شده توسط شما جستجو می کنند.
تنها بر روی تعداد جستجوها تمرکز نکرده و به دیگر فاکتوهای تاثیر گذار بر روی محتوا نیز دقت کنید.
تمرکز زیاد بر روی تعداد جستجو ها غالبا منجر به اهمیت ندادن به کلمات کلیدی بلندتر می شود.
با اینکه کلمات کلیدی بلندتر کمتر جستجو می شوند، اما درصد بیشتری از جستجو کنندگان این نوع کلمات کلیدی، به مرحله خرید یا تبدیل شدن به مشتری نزدیک هستند. کلمات کلیدی بلندتر دارای رقابت کمتری بوده و محتوای تولید شده برای این گونه عبارات به احتمال بیشتری به نیاز کاربران نزدیک است. در نتیجه آنها به برند شما بیشتر اعتماد کرده و در آینده مجددا به وب سایت شما باز می گردند.
در کنار مشاهده نتایج جستجو بهتر است که در انتخاب کلمات کلیدی با افراد هم صحبت کنید.
در این راستا راه هایی وجود دارد که می توانید از آن طرق به صحبت با مشتریان خود بپردازید. همچنین صحبت کردن با کارمندانی از وب سایت که مستقیما با کاربران رو به رو هستند نیز در این کار موثر است. زبان آنها را درک کرده، مشکلات آنها را بیابید و از سوالاتی که آنها در وب سایت ممکن است به دنبال پاسخشان باشند آگاه شوید.
همه متخصصین سئو این جمله را شنیده اند که “میشه این مطلبو سئو کنید؟!”
متاسفانه فرایند جستجوی کلمات کلیدی در بسیاری از مواقع بعد از نوشتن محتوا انجام می شود. نویسندگانی هم که از سئو چیز زیادی نمی دانند تصور می کنند که منظور از سئو کردن محتوا، تکرار کلمات کلیدی به دفعات در مطالب است.
فرایند یافتن کلمات کلیدی بایستی پایه و اساس تمام استراتژی های سئو، PPC و تولید محتوا باشد، نه اینکه به عنوان یک الحاقیه به آنها اضافه شود. در صورت عدم توجه به کلمات کلیدی در ابتدای کار، وب سایت شما قادر به پاسخگویی درستی به خواسته کاربران نخواهد بود.
علاوه بر گوگل مکان های دیگری نیز وجود دارد که کاربران در آن به جستجو می پردازند. به عنوان مثال در صورت نیاز به آموزش تعمیر یک وسیله برقی ممکن است که شما مستقیما سراغ یوتیوب بروید. بنابراین بهتر است که علاوه بر گوگل در سایت های دیگری که مخاطبین شما به دنبال پاسخ سوالات خود هستند هم سری بزنید تا از نیازهای آنان آگاه گردید.
با توجه به افزایش درک گوگل نسبت به زبان طبیعی کاربران دیگر مثل سابق نیازی به استفاده افراطی از تمام کلمات کلیدی و هم خانواده های آن در محتوا و سایر قسمت های آن نیست. به عنوان یک راهکار می توانید این طور اقدام به نوشتن محتوا کنید که قرار است موضعی را در تلفن به فردی توضیح دهید. در چنین شرایطی شما کلمات متفاوتی را در گفتگو به کار نمی برید.
توجه و تست وب سایت را فراموش نکنید .
در جستجوی برخی از کلمات کلیدی متوجه میشویم که نتایج جستجو به گونه ایست که گوگل به پارامتر مکان وب سایت ها و کسب و کارها اهمیت زیادی می دهد. در واقع جستجوی برخی کلمات کلیدی به گونه ایست که هدف کاربر یافتن مکانی برای مراجعه حضوری به آنجاست. در چنین شرایطی بایستی از کلمات کلیدی مناسب تری استفاده نمود.
در هنگام تولید محتوا بهتر است که کمی از بالا به موضوع نگاه کرده تا به شکل عمومی تری به شرح موضوع بپردازیم. اینگونه تولید محتوا برای وب سایت نیز طبیعی تر به نظر رسیده و به ایده های جدیدی برای کلمات کلیدی میرسیم.
باور غلط در باره سئو را پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید .
بعضا پیش می آید که کسب و کارها به دنبال شناخت رقبای خود نمی روند. شناخت رقبا در کلمات کلیدی مورد نظر شما امری ضروریست، چرا که این گونه از مدل محتوایی که گوگل آن را به عنوان مدل برتر می داند آگاه می شوید. بنابراین بررسی رقبای خود را جزیی از فرایند آگاهی از کلمات کلیدی کنید.
بسیاری از ابزارهای کلمات کلیدی معیاری برای ارزیابی سختی کسب رتبه برای آنها دارند. با این حال این ارزیابی شامل در نظر گرفتن وضعیت و رتبه حال حاضر سایت شما نیست.
ممکن است که وب سایت شما در حول موضوعی بسیار قدرتمند بوده و کسب رتبه برای سایتتان در موضوعاتی در این بین کار سختی نباشد. اما در شرایطی که وب سایت شما تازه ایجاد شده باشد و اعتباری نیز نداشته باشد، بنابراین واضح است که کسب رتبه در همان کلمه کلیدی کار بسیار دشواریست.
تمام متخصصین سئو مشتریانی دارند که علاقه مند به کسب رتبه در یک کلمه کلیدی به خصوص را دارند. بعضا کلمات کلیدی مورد نظر آنها نامناسب بوده و حتی کسب رتبه در آنها فایده ای نیز برایشان ندارد.
در اینجا به عنوان یک متخصص سئو باید دست به انتخاب کلمات کلیدی بزنید که منجر به افزیش درامد مشتریانتان شود. البته توجیه این مسئله بعضا کار بسیار سختیست، مخصوصا اگرمشتری از اصول سئو آگاه نباشد.
همواره چک کنید که در یک محتوا بایستی از نسخه مفرد یک کلمه کلیدی بایست استفاده کنید یا نسخه جمع آن. در برخی از موارد پیش می اید که گوگل نسبت به حالت جمع یا مفرد یک کلمه کلیدی نتایج متفاوتی را نمایش می دهد. چرا که هدف کاربر از نسخه جمع و مفرد دو چیز متفاوت است. این حالت را در جستجوی کلمه “کار” و “کارها” می توانید مشاهده کنید.
کاربری که دست به جستجوی حالت مفرد یک کلمه کلیدی میزند احتمالا به دنبال دنبال اطلاعاتی از آن است، در حالی که کاربر جستجو کننده نسخه جمع، احتمالا به دنبال مقایسه محصولات یا خدمات است. بنابراین این نکته را همواره در نظر داشته باشید.
چگونه فالوور بفروشیم
فروش فالوور، لایک و ویو اینستاگرام یکی از ایده های پولساز کسب و کار اینترنتی است. اگر ایده های برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ندارید میتوانید از این ایده استفاده کنید.
اگر شما هم قصد کسب درآمد از اینترنت را دارید و میخواهید مانند سایت هایی که خدمات اینستاگرام دارند کسب درآمد کنید در این مقاله به صورت کامل شما را با این روش کسب درآمد آشنا کردیم.
اول اینکه بگم اینستاگرام چیست؟ و بعد به شما به صورت کامل بگم که چگونه فالوور اینستاگرام بفروشید و به درآمد میلیونی در ماه دست پیدا کنید و به شما نشان میدهم که میزان درآمد اینترنتی شما از این فروش فالوور و لایک و ویو اینستاگرام چقدر میتواند باشد؟
اگر هنوز شک دارید که از طریق راه اندازی خدمات اینستاگرام مثل فروش فالوور، لایک و ویو نمی توانید کسب درآمد کنید حتما تا انتهای این مقاله همراه من باشید.
اینستاگرام (instagram) یک شبکه ی اجتماعی است که روزانه افراد زیادی در این شبکه اجتماعی عضو میشوند. شبکه ی اجتماعی اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی میباشد که روزانه افراد زیادی در آن جذب میشوند. تقریبا بالای 70 درصد کاربران از این شبکه ی اجتماعی استفاده میکنند و عضو آن هستند که این یک موقعیت عالی و پولساز برای کسانی است که میخواهند از آن کسب درآمد میلیونی داشته باشند .
داشتن قابلیت فالوور و لایک این برنامه را جذاب کرده است و باعث شده که روزانه افراد زیادی به این شبکه ی اجتماعی ملحق شوند . همانطور که گفتم برنامه و شبکه ی اجتماعی اینستاگرام میتواند یک موقعیت عالی و خوبی برای شما دوستان عزیز باشد تا بتوانید خیلی زود از طریق فروش فالوور و لایک اینستاگرام به درامد چند میلیونی در ماه برسید.
اصلا نگران نباشید من به صورت کامل من به صورت کامل در این مقاله آموزش داده ام که چگونه فالوور بفروشید و روش اصلی فروش فالوور , لایک و ویو را به شما آموزش بدهم .
اول از همه میپردازیم به مزایای فروش و لایک اینستاگرام :
در قسمت بالای مقاله ” چگونه فالوور بفروشیم ” شما را با مزایای فروش فالوور و لایک اینستاگرام اشنا کردیم در قسمت بعد به صورت کامل شمارا با این سیستم بیشتر اشنا خواهم کرد.
در این قسمت از مقاله “چگونه فالوور بفروشیم” به شما یاد میدهیم که چگونه فالوور , لایک و ویو اینستاگرام بفروشید :
1_اولیم قدم در این سیستم طراحی سایت است. یعنی شما باید برای کسب و کار خود یک سایت راه اندازی کنید . داشتن وب سایت برای فروش فالوور و… یک امر بسیار مهم است اگر دقت کنید تمام افرادی که فالوور و لایک اینستاگرام میفروشند یک وبسایت دارند . برای داشتن سایت اصلا به برنامه نویسی و کد نویسی نیاز نیست شما بدون داشتن علم برنامه نویسی و کدنویسی میتوانید در کمتر از 2 ساعت یک وبسایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات لازم برای خود راه اندازی کنید.
2_قدم دوم بهینه سازی وب سایت شما باید وبسایت خود را برای موتور های جست و جو بهینه سازی کنید . بهینه سازی وبسایت باعث میشود سایت شما در بین نتایج اول گوگل به نمایش نشان داده شود و همین بهینه سازی وبسایت است که باعث میشود درامد شما چندین برابر بشود (بحث سئو و بهینه سازی وبسایت را باید جدی بگیرید).
3_قدم سوم بازاریابی و جذب مشتری میباشد شما باید در بین مخاطبان خود بازاریابی کنید تا انها را به مشتری دائم و همیشگی تبدیل کنید (ما کلیه کار ها را از 0 تا 100 در این فیلم اموزشی به شما یاد میدهیم )
4_در قدم چهارم شما شروع به فروش فالوور و لایک اینستاگرام میکنید . با طراحی سایت و بهینه سازی آن و بازاریابی اینترنتی میبینید که هر روز مشتری های شما بیشتر و بیشتر میشود و مشاهده میکنید که تعداد سفارشات مشتریان شما بسیار بالا و چشم گیر میباشد . در قدم چهارم شما باید سفارشات مستریان را انجام بدهید .
4 مرحله ی بالا قدم های اصلی این مدل کسب و کار میباشد کلیه مراحل بالا را ما از 0 تا 100 در قالب یک فیلم جامع برای شما قرار داده ایم که شما میتوانید با تهیه و دانلود این فیلم آموزشی یک سیستم فروش فالوور و لایک برای خود راه اندازی کنید و به درامد میلیونی در ماه برسید .
به قسمت شیرین و جذاب مقاله “چگونه فالوور بفروشیم ” رسیدیم . در این قسمت میخواهم به شما بگم که اگر این سیستم را راه اندازی کنید و ادامه بدهید میزان درآمد ماهانه شما چقدر میتوانند باشند .
در تصویر زیر من با ابزار keyword planner میزان سرچ کلماتی که شما اگر در آن کلمان در نتایج اول باشید را برای شما درآوردم .(این فقط قسمت کوچکی از این کلمات پرسرچ میباشد).
از جمله کلماتی که مخاطبان شما سرچ میکنند در تصویر بالا نمایش داده شده است حال تصور کنید در بین این کلماتی که در تصویر بالا میبینید خط 1 تا 3 نتایج گوگل باشید و در بدترین حالت تنها 50 درصد و نصف کاربران وارد سایت شما بشوند و از آن 50 درصد در بدترین حالت 50 درصد انها ارزان ترین پلن شما مثلا 20000 تومان است را سفارش بدهند قطعا میزان درامد شما فقط از فروش فالوور چقدر میشود ؟
5600 : کل کاربران در هر ماه
2800 :نصف کاربران وارد سایت شما بشوند
20000 تومان:قیمت پلنی که میخرند
1400 :نصف کاربرانی که وارد سایت شما شده اند سفارش دهند
1400*20000=28000000 تومان : میزان درامد شما تنها از فروش فالوور در این کلمات کلید
اگر در کلماتی که ما در بالا به شما معرفی کردیم نتایج 1 تا 3 قرار بگیرید درامد ماهانه شما 28 میلیون تومان در یک ماه میباشد که یک درآمد رویایی و بسیار بالا میباشد که (که بین 50 تا 60 درصد این مبلغ سود خالص شما میباشد ) . حال تصور کنید شما در کلمات خرید لایک , خرید ویو و… در نتایج اول قرار بگیرید قطعا درامدی که کسب میکنید خیلی بیشتر از این درامد که گفتم میباشد. حالا شما میبینید که افرادی که از طریق فروش فالوور و لایک کسب درامد میکنند درامد ماهانه ی انها چقدر است . شما هم میتوانید چنین درامد رویایی را داشته باشید.
فقط به این نکته توجه کنید که در این مدل کسب و کار اینترنتی شما را به هیچ عنوان با روش کار با نرم افزارهای جمع آوری سکه آشنا نکردیم. شما از طریق سرورها برای مشتریان تان فالوور، لایک و ویو میزنید.
همانطور که گفتیم برای اینکه بتوانید از طریق فروش فالوور، لایک و ویو اینستاگرام کسب درآمد کنید باید به فکر راه اندازی و ساخت سایت باشید. راه اندازی سایت فروش فالوور اصلا کار سختی نیست.
برای راه اندازی و ساخت سایت فروش فالوور یا همان خدمات اینستاگرام شما نه نیازی به یادگیری علم برنامه نویسی و کدنویسی دارید! و نه نیازی دارید به شرکت های طراحی سایت و افراد برنامه نویس چندین میلیون تومان پول بدهید تا برای شما سایت راه اندازی کنند.
به لطف بزرگ سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس (wordpress) این امکان فراهم شده تا هر کسی قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارد بدون نیاز به حتی 1 خط کدنویسی یک سایت شیک برای کسب و کار اینترنتی خود راه اندازی کند.
وب سایت آکادمی سبز هم با استفاده از وردپرس راه اندازی شده است، اگر شما هم قصد راه اندازی این مدل کسب و کار اینترنتی را دارید میتوانید با استفاده از این سایت ساز به صورت کاملا رایگان وب سایت حرفه ای برای کسب و کارتان راه اندازی کنید.
البته تنها هزینه ای که برای راه اندازی و طراحی سایت فروش فالوور نیاز دارید هزینه خرید یک هاست و دامنه است. شما با یک هاست و دامنه معمولی که نهایتا به 200 تا 300 هزارتومان سرمایه نیاز دارد میتوانید یک سایت کاملا حرفه ای با سلیقه شخصی خودتان راه اندازی کنید.
با وردپرس میتوانید در کمتر از 1 ساعت یک وبسایت شیک و جذاب برای کسب و کار اینترنتی خود راه اندازی کنید. البته نحوه راه اندازی و ساخت سایت فروش فالوور را به صورت کاملا عملی به شما آموزش دادیم.
بیشترین سوالاتی که کاربران از بنده در این موضوع میپرسند و قصد دارم به طور کامل در مقاله “چگونه فالوور بفروشیم “شما را راهنمایی کنم :
1_ایا کسب درآمد از این مدل تضمینی هست ؟
بله قطعا
اگر این مدل کسب و کار اینترنتی را ادامه بدهید نتیجه ی خوبی را میگیرید
.این مدل تضمینی و تست شده میباشد و افرادی که در دوره “فروش فالوور اینستاگرام و کسب درآمد میلیونی ” ما شرکت کردند نتایج بسیار عالی گرفته اند .
2_ایا برای فروش فالوور و لایک اینستاگرام حتما باید سایت داشته باشیم ؟ چون چیزی از طراحی سایت نمیدانم ؟
بهتر است که برای فروش فالوور و لایک اینستاگرام یک سایت داشته باشید البته بدون سایت هم شما میتوانید کسب درآمد کنید ولی اصلا نگران نباشید ما از 0 تا 100 به شما یاد میدهیم که چگونه در کمتر از 2 ساعت یک سایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات مثل گرفتن درگاه پرداخت , طراحی صفحات سایت , ساخت پلن فروش فالوور ولایک و… بدون داشتن دانش برنامه نویسی برای خود راه اندازی کنید .
3_ایا فروش فالوور و لایک اینستاگرام از طریق جمع اوری سکه توسط برنامه ها صورت میگیرد ؟
خیر
اصلا چنین نیست _ اصلا ما به شما آموزش کار با برنامه ها را نگفته ایم
بلکه به شما یاد میدهیم که چگونه با سرور های اینستاگرام کار کنید و فقط با
چند حرکت ساده بالای 500 هزار فالوور و لایک کمتر از 5 دقیقه بگیرید.
5_من قصد خرید فالوور و لایک دارم ایا میتوانم از این سیستم استفاده کنم ؟
بله قطعا اگر شما قصد فروش فالوور و لایک اینستاگرام را ندارید از این سیستم میتوانید برای خود به صورت نامحدود فالوور بگیرید .
خوب است بدانید که استفاده از دسته ها و برچسب ها در وردپرس سبب سازماندهی و انسجام نوشتهها و مطالب سایتتان خواهد شد. شما با استفاده از دسته ها در وردپرس میتوانید نظم بهتری به نوشتههای خود ببخشید. به طوری که کاربران شما زمان زیادی را برای پیداکردن و خواندن مقاله مورد نظرشان صرف نکرده و دچار مشکل نشوند. استفاده از برچسب سبب دسترسی سریع خوانندگان به نوشته های شما خواهد شد و خواندن را لذت بخشتر خواهد کرد. از طرفی دیگر وقتی مدتی از شروع کارتان در وردپرس بگذرد و با حجم انبوهی از مطالب در سایتتان مواجه شوید اگر برای آنها دستهبندی و برچسبگذاری درستی نکرده باشید قطعا کارتان بسیار سخت خواهد شد.
استفاده از دسته ها در وردپرس برای گروهبندی گسترده پستهای شما در نظر گرفته شده است. دستهها، موضوعات کلی و سلسله مراتبی هستند که میتوانید زیر مجموعههایی را برای آنها ایجاد کنید تا مقالههای سایتتان سازماندهی و نظم بهتری داشته باشند. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از دستهبندیهای زیاد و مشابه اصلا چیز خوبی نیست. از ایجاد دستههای زیاد با عناوین مشابه جدا خودداری کنید. این موضوع در سئو سایت شما میتواند کاملا تاثیرگذار باشد و موتورهای جستجو اینطور برداشت کنند که شما صفحههای تکراری در سایتتان دارید.
برچسب ها در وردپرس در واقع جزئیاتی از مطلب و محتوای شما را شرح میدهند. برچسبها را به عنوان کلمات موجود در فهرست سایت خود در نظر بگیرید. آنها را میتوان یک دستهبندی کوچک و داخلی در سایت در نظر گرفت که امکان سلسله مراتبی بودن ندارند.
به برچسبها به عنوان کلمات اصلی مطالب سایت تان بنگرید. آنها به شما اجازه میدهند مطالب خود را به صورت جزئی دستهبندی کنید. برچسبها بر خلاف دستهها، سلسله مراتبی نیستند و نمیتوان برای آنها زیر مجموعه ایجاد کرد.
توجه : اگر در پستهای خود از دسته استفاده نکنید، وردپرس به طور خودکار آن را به دسته پیشفرض اختصاص میدهد. که نام آن دسته “دستهبندی نشده” است.
در مقایسه دسته و برچسب در وردپرس، بزرگترین تفاوتی که به چشم میخورد این است که حتما باید از دستهها استفاده کنید اما استفاده از هر برچسبی ضروری نیست! زمانی که شما از هیچ دستهای استفاده نکنید، مطلب شما با گزینه دستهبندی نشده مواجه میشود. گاهی افراد این گزینه را به سایر یا کلمات اینچنینی تغییر میدهند؛ اما به هر حال با اینکار شما محتوای خود را میان آسمان و زمین رها کردهاید و به آن ارزشی نمیبخشید.
در تفاوت دسته و برچسب در وردپرس، تفاوت چشمگیر دیگری نیز وجود دارد. آن هم تفاوت در آدرس آنهاست. زمانی که از یک ساختار پیوند یکتای استاندارد در وردپرس استفاده کنید، در دسته و برچسب با پسوندی رو به رو خواهید شد که به عنوان نمونه مشاهده میکنید:
http://yoursite.com/category/food/
http://yoursite.com/tag/food/
همانطور که مشاهده میکنید کلمه category برای دسته و کلمه tag برای برچسب قبل از نامک اصلی میآید.
در نهایت باید این را بگوییم که مطالب موجود در یک دسته میتوانند از هم متمایز باشند اما برچسبهایی که برای یک مقاله گذاشته میشود باید حتما مطالب دیگر مرتبطی را نیز نمایش دهد در غیراینصورت اصلا لازم نیست از برچسبها استفاده کنید.
بعد از ایجاد یا ویرایش یک نوشته، برای استفاده از دسته و برچسب مطابق شکل زیر به قسمت “سند” در ویرایشگر بلوک خود که در سمت چپ صفحه قرار دارد بروید.
با کلیک بر روی دسته و برچسب تنظیمات مربوط به آنها باز خواهد شد و شما میتوانید بر اساس محتوایی که مقالهتان دارد دسته و برچسب مناسب برای آن انتخاب کنید. همانطور که در شکل زیر مشاهده میکنید در همین قسمت نیز میتوانید دستهای را به نوشته خود بیافزایید.
البته همانطور که در شکل زیر مشاهده میکنید با مراجعه به قسمت پیشخوان وردپرس نیز میتوانید جزئیات دقیقتر مربوط به هر دسته و زیر دسته را تعیین کنید و برای تنظیمات برچسب در وردپرس نیز به قسمت برچسبها مراجعه کنید.
باید توجه داشته باشید که برای تعداد استفاده از دسته در وردپرس عدد مشخصی وجود ندارد. به طور معمول در بیشتر موارد، به منظور طبقهبندی صحیح پستها و مرور آسانتر آنها برای سایت خود، در بین 5 تا 10 دسته میتوانید داشته باشید. البته استفاده از دستههای زیاد کاربر را سردرگم میکند.
منظور از دستهها شامل گروهبندی اصلی برای مطالب سایتتان است. برای تقسیم پستهای خود در گروههای کوچکتر میتوانید از زیر دستهها و برچسبها استفاده کنید. به شما توصیه میکنیم اگر تازه وبلاگ خود را شروع کردهاید، لازم نیست در ابتدای امر نگران تهیه یک لیست طول و دراز برای سایت خود باشید. فقط کافیست 3 تا 5 دسته را انتخاب کرده و با گذشت زمان و افزایش مطالبتان، دستههای بیشتر را اضافه کنید.
بسیاری از سایتها برای ساختار پیوندهای یکتا و صفحات بایگانی خود از طبقهبندی “نام نوشته” استفاده میکنند که این امر سبب نظم بهتر پستهای سایت شده و دسترسی راحتتری برای موتورهای جستجو ایجاد میکند. برای ایجاد این تنظیمات مطابق شکل زیر به قسمت تنظیمات در پیشخوان خود رفته و بر روی گزینه پیوندهای یکتا کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر قبلا از ساختاری دیگری برای پیوند یکتا استفاده میکردید و الان قصد دارید بر روی نام نوشته قرار دهید حتما باید موارد مربوط به ریدایرکت کردن را رعایت کنید. البته توصیهما این است اگر سایتتان قدمت چندین ساله دارد و سئو خوبی را کسب کرده است از تغیر ساختار پیوند یکتای آن خودداری کنید.
اگر از ما بپرسید آیا به طور کلی، استفاده از دسته بر برچسب در وردپرس برتری دارد؟ بالعکس آن چه طور؟
پاسخ کوتاه به این سوال، خیر است. دستهبندیها و برچسبها هر دو اهداف مختلفی دارند. حتی اگر نمیخواهید از برچسبها استفاده کنید حتما باید از دستهها استفاده کنید. به طور کلی ما توصیه میکنیم از هر دو و به طور مناسب استفاده کنید تا خوانندگان بتوانند مقالات مد نظرشان را به راحتی پیدا کرده و مطالعه کنند.
10 نکته مهم برای استفاده از دسته و برچسب ها در وردپرس:
اگر میخواهید رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهبود یابد و به ترافیک با کیفیت بالا دست یابید، شما نیاز دارید کلمات کلیدی غنی و قدرتمندی برای دستهها و برچسبها بیابید. انجام تحقیقات گسترده و عمیق و تحلیل رقابتی در انتخاب کلمات و اصلاحات مرتبط با موضوع سایت برای دستهها و برچسبها کمک میکند. این کلمات کلیدی میزان دسترسی و امکان بیشتر خواندهشدن پستهای وبلاگتان را افزایش میدهد.
قبل از انتشار محتوا در سایتتان بهتر است مطالب و محتوا دارای ساختار نظامند باشد. زمانی که شما برچسب، دسته و زیردستههای مناسبی داشته باشید نیاز به ریدایرکت صفحات از بین میرود.
بسته به نوع تحقیقات انجام شده برای کلمات کلیدی، میتوانید از دستهها و برچسبها برای تقویت تعداد بازدید پستهای وبلاگتان استفاده نمائید.
لازم بذکر است که تعداد دستهها نباید بیشتر از 5 الی 10 باشد.
زمانی که از برچسب یا دستههایی مانند WP.com و WP.org استفاده میکنید اپراتورها ترافیک زیادی به دلیل محبوبیت این برچسبها به سمت سایت شما روانه میکنند. و این موضوع کپی برداری از مطالب محسوب میشود. و با توجه به قانون کپیرایت، میتواند برای سایتتان بسیار مخرب و منجرب به بلاک شدن سایت شود. اپراتورها نمیتوانند تشخیص دهند محتوای شما در راستای توضیحات بیشتر مطالب درباره این برچسبها میباشند نه کپی!
سایتهایی که دارای چندین نویسنده هستند، اکثر مدیران سایت، دستهبندی خاصی برای هر نویسنده ایجاد میکنند تا پستها تفکیکشده و کار آنها آسان گردد. ولی نیازی به این کار نیست. زیرا وردپرس دارای سیستم تفکیک سازی نویسندگان را دارد. زمانی که شما پستی را با نام خود در یک سایت منتشر میکنید نام شما در آن صفحه نمایش داده میشود.
زمانی که شما محتوایی میخواهید منتشر کنید و در آن دو برچسب برای یک کلمه نیاز میشود یکی به صورت مفرد و دیگری به حالت جمع مانند سگ و سگها، در این شرایط نیاز نیست هر دو فرم برچسبها را در یک پست داشته باشید. میتوانید براساس نیازتان یکی را بدون تردید انتخاب نمائید.
برچسبها و دستهها به کاربران کمک میکنند تا راحتتر و سریعتر محتوای مورد نظرشان را بیایند شما نباید از برچسب و دستههای هم نام استفاده نمائید. زیرا این موضوع باعث تکراری شدن مطالب و گیج شدن موتورهای جستجو برای نمایش صفحه مورد جستجو به کاربران میشود.
موتورهای جستجو سایتهایی که دارای برچسبها و دستههای مناسب نباشند جریمه میکنند. این موضوع موجی از وحشت را بین اپراتورهای سایت های مختلف ایجاد میکند. در غیر اینصورت اپراتورها خودشان را ملزم به استفاده از برچسبها و دستهها در زمان انتشار محتوا نمیکنند.
اگر محتوایتان برچسب و دسته نداشته باشد کاربران به سختی میتوانند مطالب موردر نظرشان را پیدا کنند و در اینصورت عملکرد صفحات سایت نیز تحت تاثیر قرارمیگیرند، کمتر در نتایج موتورهای جستجو دیدهشده و کمتر کلیلک میخورند.
اگر در خصوص نحو استفاده و پیداکردن برچسبها و دستهها شک دارید میتوانید از کارشناسان سئو کمک بگیرید ولی بهیچ عنوان برچسبها و دستهها را نادیده نگیرید.
برای استفاده حداکثری از دستهها، از عبارتهای شفاف و توصیفی استفاده نمائید. با استفاده از دستههای ساده و شفاف به کاربران کمک میکند به آسانی محتوای مدنظرشان را بیایند.
در پستهای چند منظوره خود، بجای پیچیدهسازی مطالب، بهتر است بر روی ایجاد دستههای کاربرمحور و توصیفی تمرکز نمائید.
استفاده از تعداد برچسبهای زیاد بر کاربردی بودن و میزان دسترسی سایت تاثیر میگذارد.نمیتوان گفت چه تعداد برچسب برای یک پست کفایت میکند ولی باید بدانید که هر برچسبی یک صفحه آرشیو جداگانهای در سایت میسازد. اگر تعداد پستهای زیادی در سایتتان دارید بهتر است برچسبهایی که در 2 یا 3 پست استفاده میشوند ادغام گردند.
حتما برای دستههای سایت یک ساختار مشخصی را طراحی نمائید. تا همه پستهای مشابه متعلق به حداقل یک دسته باشند. این موضوع به موتور جستجو و کابران کمک می کند تا پستهای وبلاگ موجود را در یک دسته خاص پیدا کنند.
بسیاری افراد برچسب را با کلمه کلیدی اشتباه میگیرند به همین دلیل سعی دارند تا جایی که میشود برچسبهای مشابه و یکسان با کلمه کلیدی انتخاب کنند. اما اشتباه میکنند. کلمه کلیدی یکی است و هدف مقاله شما را روشن میکند اما برچسب با آن متفاوت است. برچسب ها در وردپرس برای ارتباط دادن مطالب به هم به کار میروند.
سازماندهی و انسجام نوشتهها و مطالب سایتتان موضوع بسیار مهمی است و اهمیت این موضوع زمانی دو چندان میشود که با حجم انبوهی از مطالب در سایتتان مواجه شوید. شما با استفاده از دسته و برچسب در وردپرس میتوانید نظم بهتری به نوشتههای خود ببخشید. قطعا رعایت اصول سئو در سایتتان موضوع مهمی است اما خوب است بدانید شما سایت را برای کاربرانتان طراحی میکنید پس لازم است که برای دسترسی آسانتر آنها دستهبندی و برچسبگذاری مناسبی داشته باشید. قطعا با رعایت مواردی که در این مقاله گفته شد کاربرانتان از خواندن مقاله در سایت شما لذت خواهند برد و تعداد آنها روز به روز بیشتر شده و کارآیی سئو سایتتان نیز افزایش مییابد.
از توجه شما به این آموزش سپاسگزاریم. حتما سوالات و تجربیات خود را درباره استفاده از دسته و برچسب در وردپرس برای ما در قسمت دیدگاهها به اشتراگ بگذارید.