طراحی وب سایت و فروشگاه آنلاین

انجام خدمات طراحی وب پشتیبانی وسئو

طراحی وب سایت و فروشگاه آنلاین

انجام خدمات طراحی وب پشتیبانی وسئو

نحوه دسته بندی محصولات و مطالب سایت

دسته بندی در سایت یعنی چی؟

دسته بندی محصولات  1212

حتما میدانید که برای دسته بندی محصولات و مطالب در سایت روش های مختلفی وجود دارد؛ یکی از این روشها، دسته بندی است. دسته بندی های یک سایت معمولا موضوعات کلی یا فهرست مطالب هستند که در برخی موارد خود دارای چند زیر مجموعه هستند.

هر یک از صفحات جدیدی که به سایت اضافه میشوند، باید دارای یک دسته بندی مشخص باشند. در صورتی که دسته بندی صفحه مشخص نشود، وردپرس آن را به دسته پیش فرض، یعنی دسته “دسته بندی نشده” تخصیص میدهد.

یکی از مواردی که برای سئو دسته بندی باید به آن توجه داشته باشید، این است که نام دسته “دسته بندی نشده” را به نامهای دیگر مانند متفرقه، دیگر مطالب و … تغییر دهید. این مسئله منجر به بهبود تجربه کاربری و در آخر بهبود سئو سایت میشود.

به چند دسته بندی در وردپرس نیاز است؟

هدف استفاده از دسته بندی، بهبود تجربه کاربری و پیمایش آنها در سایت است. به طور کلی هیچ عدد خاصی برای تعداد دسته بندی ها در وردپرس تعیین نشده است. اما معمولا بهتر است که بین ۵ الی ۱۰ دسته ایجاد کرده و مطالب سایت را به درستی در آنها قرار دهید.

دسته بندی ها شامل تعداد زیادی از پست ها هستند. برای تقسیم پست های خود به گروه های کوچکتر، می توانید از زیر مجموعه و برچسب استفاده کنید.

اگر به تازگی بخش وبلاگ سایت را راه اندازی کرده اید، بهتر است با ۳ الی ۵ دسته فعالیت خود را شروع کنید. در گذر زمان، اگر نیاز به دسته بندی بیشتری بود، میتوانید از طریق منوی پیشخوان وردپرس، دسته های جدید را اضافه کنید.

آیا باید از زیر مجموعه یا زیر دسته استفاده کنم؟

استفاده از زیر دسته به هیچ عنوان ضروری نیست. معمولا وب سایت هایی از این گزینه استفاده میکنند که قادر به تقسیم بندی مطالب یک دسته به دسته های کوچکتر را دارند. به عنوان مثال یک سایت آشپزی را در نظر بگیرید.

یک دسته بندی به نام “دستور پخت” در سایت وجود دارد. این دسته قابل تقسیم به دسته هایی مانند “دستور پخت کیک” ، “دستور پخت خورشت” و … را هم دارد.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد