بک لینک رایگان: چگونه 1000+ بک لینک آنلاین با کیفیت بالا به صورت رایگان دریافت کنید.
موتورهای جستجو درصد زیادی از ترافیک وب را تولید می کنند. با این حال، هر زمان که جستجو انجام شود، این پلتفرمها مجموعه عظیمی از متغیرها را هنگام محاسبه موقعیتهای رتبهبندی در نظر میگیرند.
اطمینان از اینکه این متغیرها شانس موفقیت شما را افزایش میدهند بسیار مهم است، اما تأیید اینکه فقط سایتهای با کیفیت به محتوای شما پیوند میدهند، میتواند تلاش شما را کاهش دهد یا شکست دهد. خوشبختانه، می توانید تکنیک های مختلفی را برای کمک به جمع آوری بک لینک های رایگان از منابع معتبر پیاده سازی کنید.
بک لینک ها برای مدتی یک متغیر ضروری بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بوده اند.
اگرچه الگوریتمهای دقیقی که موتورهای جستجو برای محاسبه موقعیتها استفاده میکنند عمومی نیستند، میدانیم که Google و سایر پلتفرمهای جستجوی پیشرو، سایتهایی را که به صفحات شما پیوند میدهند، ارزیابی میکنند تا مشخص کنند محتوای شما چقدر رتبهبندی میکند.
اما پیدا کردن وبسایتهای مناسب برای پیوند دادن به محتوای شما همیشه آسان نیست، حتی اگر همیشه مواد با کیفیت بالا تولید کنید.
در این مقاله، ما به تعریف بک لینک می پردازیم و اهمیت به دست آوردن صفحات مناسب برای لینک دادن به سایت شما را مورد بحث قرار می دهیم.
علاوه بر این، نکاتی را در مورد دریافت بک لینک رایگان و بهترین پلتفرمها را برای کمک به تلاشهای ایجاد لینک بررسی میکنیم.
خلاصه مطلب
قبل از غواصی عمیق تر، مهم است که یک بک لینک را تعریف کنید و توضیح دهید که چرا اینها بر تلاش های بازاریابی آنلاین شما تأثیر می گذارد. در ساده ترین شکل آن، یک بک لینک زمانی ایجاد می شود که صفحه ای حاوی یک لینک باشد که کاربران را به محتوایی که در یک سایت خارجی قرار دارد می برد.
وب سایتی که حاوی پیوند است، دامنه ارجاع نامیده می شود، در حالی که سایتی که ترافیک دریافت کرده است، صفحه یا URL هدف نامیده می شود. بک لینک ها را می توان لینک های ورودی یا لینک های ورودی نیز نامید، اما این اصطلاحات به همان سناریویی که در بالا توضیح داده شد اشاره دارد.
وقتی گوگل و سایر پلتفرمها یک وبسایت را ارزیابی میکنند، محتوا، معماری و نمایه بک لینک آن را تجزیه و تحلیل میکنند. نمایه بک لینک به لیست لینک هایی اشاره دارد که ترافیک را به یک صفحه خاص ارسال می کنند.
به عنوان مثال، صفحاتی که تعداد زیادی لینک ورودی از منابع با کیفیت بالا دارند، دارای بک لینک با کیفیت هستند. اگر سایتی بک لینک های زیادی نداشته باشد یا فقط از سایت های بی کیفیت بازدید کننده داشته باشد، پروفایل بک لینک ضعیفی دارد که باید بهبود یابد.
ده ها ابزار وجود دارد که می توانید از آنها برای شناسایی سایت هایی که به محتوای شما لینک می دهند استفاده کنید، که برخی از آنها رایگان هستند.
به یاد داشته باشید، اگر قصد دارید با یک پلتفرم بک لینک رایگان خودکار کار کنید، مطمئن شوید که توسط ارائه دهندگان قابل اعتماد توسعه داده شده است.
خواندن مفیدتر:
دیجیتال مارکتینگ به یکی از محبوب ترین انواع تبلیغات تبدیل شده است.
همانطور که گفته شد، بسیاری از صاحبان مشاغل و بازاریابان مبتدی صرفاً بر روی محتوا تمرکز می کنند بدون در نظر گرفتن عناصر فنی که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.
به همین دلیل است که بسیاری از شرکتها برای به دست آوردن نتایج خوب از استراتژی بازاریابی سئو خود تلاش میکنند. محتوا همیشه پادشاه است و خواهد بود، اما شما همچنین باید روی بهبود بخشهای فنی سایت خود، به ویژه بک لینکهای خود تمرکز کنید.
بررسی و بهبود بک لینک سایت شما می تواند تاثیر زیادی در رتبه بندی شما داشته باشد. این بدان معناست که اگر بتوانید بدون هیچ هزینهای بک لینکهای باکیفیت پیدا کنید، بقیه تلاشهای بازاریابی خود را تقویت میکنید و در عین حال منابع خود را برای بخشهای دیگر کمپین خود ذخیره میکنید.
برخی از مزایای بهبود بک لینک عبارتند از:
مهمترین مزیت بهبود بک لینک این است که این عمل سئوی شما را تقویت می کند.
اگر بر روی لینک سازی تمرکز کنید، که مراحلی است که برای جمع آوری بک لینک های بیشتر و افزایش رتبه بندی ارگانیک خود انجام می دهید، هر زمان که جستجوی مرتبط انجام شود، صفحات شما به تدریج موقعیت های بالاتری کسب می کنند.
لینک بیلدینگ تاثیر مثبتی بر سئو دارد زیرا گوگل فرض می کند که وب سایت ها از نظر موضوع و کیفیت به پلتفرم هایی با محتوای مشابه لینک می دهند.
به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید که از نایک و برندهای مشابه بک لینک دریافت می کند، گوگل به شما رتبه های بسیار بالاتری را پاداش می دهد.
با این حال، به یاد داشته باشید که برعکس آن نیز صادق است.
بنابراین، اگر تعداد زیادی بک لینک از دامنه های ارجاع دهنده با کیفیت پایین دریافت می کنید، سایت شما برای شکستن صفحه اول، حتی با وجود سیستم تولید محتوای مناسب، با مشکل مواجه خواهد شد.
ما در این مقاله سعی میکنیم تا با آموزش اسکیما وردپرس؛ schemaکمک کنیم تا از قابلیت های بیشتری برای توسعه وب سایت خود بهره مند شوید . افزونه آموزش اسکیما، سریع ترین و آسانترین راه برای بهینه سازی و پیاده سازی نشانه های Schema روی سایت وردپرسی شما است. با استفاده از افزونه WP Schema Pro یا همان موشک سئو، بدون نیاز به داشتن مهارت های برنامه نویسی و کدنویسی می توانید هر قالب وردپرسی را به راحتی به صورت خود کار نشانه گذاری کنید تا گوگل بتواند محتوای سایت شما را کاملا ساخت یافته (Structured Data) مشاهده کند.
خلاصه مطلب
اگر در مخزن وردپرس به دنبال افزونه اسکیما گذاری وردپرس باشید، احتمالا با بیشتر از 10 افزونه معتبر روبرو خواهید شد. ما در این مقاله قصد دارید بهترین افزونه های اسکیما وردپرس که در وب فارسی استفاده میشوند را به شما معرفی کنیم و در نهایت یکی از آنها را به صورت تصویری آموزش دهیم.
اسکیما پرو که به آن افزونه “شِما” هم گفته میشود، یکی از معتبرترین افزونه های اسکیما گذاری وردپرس است. این افزونه دارای تجربه کاربری مناسبی بوده و به شما کمک میکند بدون نیاز به دانش کدنویسی و حتی دانش فنی خاص، کدهای اسکیما را روی وب سایت خودتان بارگذاری کنید.معرفی 6 ابزار رایگان بررسی طول عمر و قدمت دامنه
دقت کنید که در مارکت های معتبر فارسی میتوانید این افزونه را به زبان فارسی دانلود کرده و به راحت ترین شکل ممکن با آن کار کنید. این افزونه از افزونه های غیر رایگان است و قیمت معمول آن در مارکت های بزرگ وب فارسی چیزی در حدود 30 تا 60 هزار تومان تعیین شده است. البته پیشنهاد میکنیم اگر آن را با قیمت پایین تر اما در یک مارکت غیر معتبر مشاهده کردید، ترجیحا از خریداری اش خودداری کنید. با توجه به اینکه افزونه های اسکیما به صورت مستقیم با کدها و سئوی سایت شما سر و کار دارند، در صورت وجود ایراد در آن باید منتظر مشکلات سئو جدی برای سایت خود باشید.
نکته: ما در این مقاله قصد آموزش اسکیما وردپرس با افزونه wp schema را نداریم زیرا این افزونه با زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار گرفته و کار با آن راحت است. علاوه بر اینکه افزونه گفته شده دارای تجربه کاربری مناسبی است، مارکت های فروشنده اش اغلب آموزش ویدیویی کار با آن را هم به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار میدهند. بنابراین اگر میتوانید برای اسکیماگذاری سایت خود در حدود قیمت گفته شده هزینه کنید، این افزونه بهترین انتخاب است.
All In One Schema Rich Snippets یکی دیگر از افزونه های اسکیما وردپرس است. این افزونه رایگان بوده و نسبتا تعداد نصب بالایی هم دارد. (بیشتر از 90 هزار نصب) اما باید اشاره کنیم که اگر به دنبال یک افزونه واقعا جامع برای قرار دادن کد اسکیما در وب سایت خود هستید، شاید All In One Schema انتخاب خیلی خوبی نباشد.
اغلب کاربران به دلیل رایگان بودن و البته تجربه کاربری نسبتا مناسبی که این افزونه دارد، آن را برای اسکیما در وردپرس خود انتخاب میکنند. البته منظور از تجربه کاربری مناسب، بیشتر برای کاربران انگلیسی زبان بود نه مخاطبان وب فارسی. در هر حال اگر با زبان انگلیسی آشنایی دارید، این افزونه انتخاب خوبی است در غیر اینصورت، پیشنهاد بهتر افزونه ای است که در بخش بعدی معرفی میکنیم.
3_ افزونه schema
افزونه schema هم یکی دیگر از افزونه های معتبر اسکیما وردپرس است. تعداد نصب فعال این افزونه بیشتر از 70 هزار بوده و به صورت رایگان به مخاطبان عرضه میشود. (بعضی قابلیت های آن غیر رایگان است.) با توجه به اینکه قصد داریم آموزش اسکیما را با همین افزونه جلو ببریم، پیشنهاد میکنیم برای دانلود آن از خود وب سایت وردپرس در این لینک اقدام کنید.
اسکیما تجربه کاربری مناسبی دارد و منو آن به دو زبان فرانسه و انگلیسی در دسترس مخاطبان قرار میگیرد. البته قرار است در این مقاله به طور کامل کار با آن را آموزش دهیم پس نگران زبان و منو غیر فارسی نباشید.
در ابتدا افزونه schema را از سایت وردپرس دانلود و نصب کنید. پس از نصب افزونه، از داخل منو سمت راست مدیریت وردپرس، به بخش schema و settings مراجعه کنید.
سپس به این صفحه از افزونه اسکیما منتقل میشوید:
همانطور که در تصویر بالا مشخص است، دو بخش با نام های:
وجود دارد. در بخش اول، باید نوع سایت و فعالیت آن را مشخص کنید. گزینه های فعلی عبارتند از:
همانطور که میبینید، ما در این بخش نوع سایت را یک سایت فروشگاهی انتخاب کرده ایم. در کادری بعدی (publisher logo) هم باید فایل لوگو سایت را بارگذاری کنید. بهتر است سایز این تصویر 60*600 باشد. در نهایت ذخیره تغییرات را بزنید. بعد از این، باید سراغ منو بعدی بروید.متن جایگزین تصویر (alt) چیست و چه تاثیری بر روی سئو دارد؟
بعد از اینکه به منو knowledge graph رفتید، باید گزینه های این بخش را پر کنید. تکمیل این منو میتواند باعث افزایش احتمال نمایش وب سایت شما در گراف دانش گوگل شود. به عنوان یک نمونه میتوانید گراف دانشی که از سایت ویکی پدیا در صورت جستجو واژه “ویکی پدیا” در گوگل نشان داده میشود را ببینید:
در تصویر پایین منو knowledge graph در افزونه اسکیما وردپرس را مشاهده میکنید:
در بخش This Website Represent، باید مشخص کنید که وب سایت شما مربوط به یک سازمان و مجموعه حقوقی بوده یا یک وب سایت شخصی است. با توجه به اینکه سایت انتخاب شده یک سایت فروشگاهی شخصی است، ما گزینه Person را انتخاب میکنیم. اگر وب سایت شما یک وب سایت متعلق به شرکت حقوقی است، باید گزینه Organization را انتخاب کنید.
در ادامه و در کادر Person Name (که در صورت انتخاب گزینه Organization با واژه Organization name نمایش داده میشود) نام خودتان یا برندتان را بنویسید. در کادر Website URL آدرس دقیق سایت را قرار دهید و در نهایت در صورتی که گزینه Organization را انتخاب کرده اید، در بخش logo فایل لوگو شرکت مورد نظر را آپلود کنید. بعد از انتخاب گزینه ذخیره تغییرات، زیرمنو بعدی با نام search results را انتخاب کنید. در تصویر پایین این زیرمنو را میبینید:
در این منو دو گزینه وجود دارد:
Enable Sitelinks Search Box: البته به ندرت این گزینه توسط گوگل برای وب سایت های عادی ایجاد میشود. اما با فعال کردن آن، به گوگل اجازه میدهید که در نتایج جستجویِ اسم برند، زیر نام شما یک کادر جستجو قرار دهد تا کاربران با جستجو کلمه مورد نیاز در آن کادر، نتایج جستجو کلمه گفته شده را در سایت شما جستجو و مشاهده کنند. به عنوان نمونه وب سایت اپل و ویکی پدیای انگلیسی این قابلیت را دارند:
گزینه بعدی:
Enable Site Name: در صورتی که این گزینه را فعال کنید، در کنار نتایج مربوط به سایتتان در گوگل، نام برند هم نشان داده میشود. به عنوان نمونه وب سایت اپل این گزینه را فعال کرده:
نکته: اگر گزینه بالا را فعال کنید، دو کادر دیگر با نام های:
در منو افزونه نمایش داده میشود. در هر دو این کادرها کافی است نام وب سایت خود را بنویسید و در نهایت ذخیره تنظیمات را انتخاب کنید.
به منو کناری گزینه قبلی که در تصویر پایین علامت زده شده، بروید:
در این صفحه باید آدرس دقیق تمامی شبکه های اجتماعی وب سایت خودتان را در بخش های تعیین شده وارد کنید. پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از اشتباه، هر کدام از شبکه ها را در مرورگر خود باز کنید و آدرس دقیق را کپی و در بخش مربوطه قرار دهید. دقت کنید که در زمان کپی کردن آدرس در بخش مدیریت شبکه اجتماعی خودتان نباشید، یعنی آدرسی را کپی کنید که مخاطبان آن را برای ورود به شبکه اجتماعی شما باید وارد کنند.
این آدرس ها قرار است در بخش گراف دانش گوگل و به عنوان آدرس شبکه های اجتماعی شما نمایش داده شوند. در ضمن کادر شبکه های اجتماعی که در این بخش وجود دارد اما شما آنها را برای وب سایت نساخته اید، خالی بگذارید.
Corporate Contacts زیرمنو آخر از منو گراف دانش افزونه schema است. در این منو باید شماره همراه خود و نحوه پشتیبانی که در صورت تماس با این شماره ارائه میدهید را مشخص کنید:
کادر اول با گزینه Contact Type مشخص شده که دارای چندین گزینه مختلف است:
پیشنهاد بهتر انتخاب گزینه اول است. بعد از آن در کادر Telephone باید شماره مورد نظری که قرار است در اختیار مشتریان قرار بگیرد را وارد کنید. آن را با پیش شماره (+98) در این کادر بنویسید و در نهایت در بخش URL آدرس صفحه تماس با ما سایت را وارد کنید. حالا گزینه ذخیره تغییرات را بزنید.
حالا نوبت منو schemas میرسد. بعد از انتخاب آن، صفحه پایین برای شما باز میشود:
در این زیرمنو دو گزینه وجود دارد؛ تیک آنها را فعال کنید تا گوگل بتواند بخش های نظرات و فوتر و هدر شما را با کد اسکیما درون آنها ببیند. با توجه به اینکه در نسخه جدید برخی تنظیمات افزونه به صورت غیر رایگان ارائه شده، از منو author گذر کرده و در مرحله بعد به زیرمنو breadcrumbs بروید:آموزش افزایش سئو سایت
در این صفحه تیک تنها گزینه موجود (breadcrumbs) را فعال کنید. در قدم بعدی زیرمنو special pages را انتخاب کنید.
همانطور که مشاهده میکنید، دو گزینه در این صفحه وجود دارد. با استفاده از کادر روبروی گزینه اول، صفحه درباره ما وب سایت خود را انتخاب کنید و با استفاده از کادر روبرو گزینه دوم، صفحه تماس با ما را انتخاب کنید. بعد از ذخیره تنظیمات به زیرمنو embed بروید:
در این صفحه تیک گزینه های video و audio را فعال کرده و ذخیره را بزنید. حالا به منو advance (دقت کنید، منظور گزینه ای است که کنار منو schemas قرار گرفته) بروید:
در این صفحه با دو گزینه ای که در تصویر مشخص شده اند کار داریم:
Delete Data on Uninstall: با فعال کردن این گزینه تعیین میکنید که بعد از حذف کردن افزونه schema، تمامی اطلاعات و کدهای آن از روی رایانه شما حذف شود. بهتر است این گزینه را فعال نکنید.
Disable Duplicate Features that Yoast SEO Offers: برخی افزونه های سئو وردپرس مثل یوآست سئو و… ممکن است کدهای اسکیما را روی سایت وردپرسی شما فعال سازی کنند. بنابراین با انتخاب این گزینه تعیین میکنید که در صورت وجود کدی از کدهای اسکیما در سایت، دوباره آنها نوشته نشوند. پس این گزینه را فعال کنید.
و در نهایت آخرین بخش از افزونه schema که در این آموزش با آن کار داریم. در این بخش نوبت به اسکیماگذاری صفحات سایت میرسد.
در اصل در این بخش باید انواع صفحات وب سایت خودمان را اسکیماگذاری کنیم، صفحات محصول، مقاله و برگه ها. اما متاسفانه افزونه اسکیما در نسخه رایگان، برای صفحات محصول اسکیما ارائه نمیکند و همانطور که مشاهده میکنید، صرفا اسکیماگذاری برای صفحات مقاله و برگه درون آن مجاز است. در هر حال، میتوانید با نگه داشتن موس در کنار این دو نوع صفحه، گزینه “ویرایش” کنار آن را مشاهده و روی آن کلیک کنید. در ادامه صفحه روبرو برای شما باز میشود:
با توجه به اینکه در حال ویرایش اسکیما صفحات مقاله هستیم، در مقابل article type باید گزینه blogposting را انتخاب کنیم. در مقابل دو گزینه videoObject و audioObject هم میتوانید تعیین کنید که ویدیوها و صوت های درون این نوع صفحه در نتایج جستجو به صورت تکی نشان داده شوند، جمعی نمایش به درآیند یا اصلا نمایش داده نشوند.
کلام آخر
بعد از اسکیما گذاری وب سایت وردپرسی و غیر وردپرسی، باید منتظر شناخته شدن کدهای اسکیما توسط گوگل باشید. دقت کنید که شناخت آنها و سپس ایجاد تغییرات روی نتایج وب سایت شما در گوگل زمان بر است. در نهایت و به عنوان کلام آخر، برای بررسی صحت و کیفیت اسکیماهای وب سایت خود میتوانید به این آدرس مراجعه کنید و آدرس سایت خود را در آن قرار بدهید و توجه داشته باشید که سئو یک پروسه ادامه داره.
امیدواریم از مطالعه مقاله آموزش اسکیما وردپرس لذت برده باشید. اگر سوالی در مورد اسکیما گذاری و نتایج آن روی سایت یا کار با افزونه اسکیما دارید، آن را در بخش نظرات مطرح کنید.
در زمینه سئو عموما بر روی محتوای سایت و منحصر بفرد بودن آن کار می شود، اما در HEO به بهینه سازی ظاهر سایت و چیدمان آن پرداخته می شود. اگر بر روی طراحی یک سایت کار می کنید و یا کسب و کار اینترنتی دارید و می خواهید به سایتتان رونق دهید باید بدانید که اهمیت HEO در این زمینه به اندازه SEO بسیار زیاد بوده و باید به آن توجه شود. اصطلاح HEO مخخف کلمات Human Experience Optimization به معنای بهینه سازی تجربه کاربری بوده و در میان طراحان سایت به تجربه بهینه سازی چیدمان سایت معروف است. به همان اندازه که در بهینه سازی و رونق سایت خود به قوانین و اصول سئو اهمیت می دهید، باید از اصول هئو نیز بهره گیری کنید تا امتیاز بهتری در گوگل بدست آورید، زیرا برای گوگل کاربر پسند بودن محتوای سایت و به طور کلی نیاز کاربر اولویت دارد، پس باید وب سایتی که طراحی می کنیم برای کاربر بهینه باشد.
همانطور که از نام آن پیداست “بهینه سازی چیدمان سایت” یا همان هئو نحوه صفحه آرایی، چیدمان عکس و متن در کنار هم، استفاده از رنگ های مناسب، انتخاب فونت های مناسب، به کار بردن عنوان های جذاب و مسائلی از این قبیل را در بر می گیرد، علت اصلی اهمیت چیدمان سایت دانش روانشناسی است که می گوید ما انسان ها در مواجهه با جسم، فرد، عکس و یا مطلب خاصی ابتدا به ظاهر آن توجه می کنیم به همین دلیل طراحان می بایست علاوه بر مسائل سئویی مانند به کار بردن کلمات کلیدی، لینک ها و محتوا به زیبایی صفحه و چیدمان آن نیز دقت داشته باشند به صورتی که صفحه وب سایت برای کاربر خسته کننده یا گیج کننده نباشد و در مقابل باید به گونه ای طراحی شود که برای افرادی که وارد صفحه مورد نظر می شوند جذاب و دعوت کننده باشد و با رنگ های آزار دهنده یا متن های خشک و طولانی باعث نشود کاربر به سرعت صفحه را ترک کند. بنابراین اگر می خواهید سایت پربازدید داشته باشید و یا یک طراح سایت حرفه ای باشید باید به این نکات مهم و حساس توجه داشته باشید.
در حال حاضر شرکت cpardaz بر این باور هست که شما با اصطلاح SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو) آشنا هستید و اهمیت پیروی از آن برای بهبود موقعیت خود در صفحات نتیجه موتورهای جستجو را درک می کنید. با این حال، اصطلاح کمتر رایج که ممکن است با آن آشنا نباشد HEO می باشد.
در علم سئو به محتوای سایت وارتباط و بهینه سازی محتوای آن پرداخته می شود این در حالیست که در هئو به علم طراحی سایت ونکات ظاهری و ساختاری یک سایت پرداخته می شود و در واقع تنها عاملی است که کاربران را به غالب گرافیکی سایت جذب می نماید .اما باید بدانیم که هئو در کنار رعایت موارد سئو است که معنا و مفهوم پیدا میکند تا هم طراحی سایت و هم محتوای آن برای کاربران جذاب باشد .
در گذشته معمولا مهم ترین عامل برای بازاریابی محتوا سئو بود و تلاش بر این بود که در محتوای تولید شده برای یک سایت تعداد کلمات کلیدی دقیقی به کار رود و نکات این چنینی در محتوا رعایت شود اما امروزه تمرکز اصلی موتورهای جست و جو بر روی کاربرانی است که وارد وب سایت شما می شوند و به همین دلیل شما باید نهایت تلاش خود را به کار گیرید تا بتوانید رضایت آن ها را جلب کنید، این جاست که تاثیر Seo و Heo تقریبا به یک اندازه مشاهده می شود و شما می توانید ببینید که Heo چقدر در دنیای بازاریابی دیجیتال امروزی مهم است. ما گفتیم که تاثیر Seo و Heo تقریبا یکسان است اما چگونه؟ امروزه موتورهای جست و جو روش هایی را به کار می گیرند که رضایت کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند تا از محتوای مشخصی بازدید کنند سنجیده می شود، در صورتی که شما نتوانید در زمینه Heo موفق عمل کنید کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند از محتوای شما راضی نخواهند بود چرا که این محتوا نتوانسته است که آن ها را به خود جذب کند بنابراین این جاست که شما متوجه می شوید که باید حتما به Heo توجه ویژه ای داشته باشید.
– رعایت فونت ها و سایزهای تمامی متن ها و نوشته ها
– استفاده از عکس هایی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند
– استفاده از رنگ های مناسب و جذاب با توجه به زمینه فعالیت سایت
– داشتن منو ساده و قرار گرفتن آن در سمت راست برای سایت های فارسی و همچنین در سمت چپ برای سایت های انگلیسی
– سایت باید به صورت کاملا واکنش گرا طراحی شود
– طراحی پارالاکس
– داشتن هدر مناسب
– کاهش زمان بارگذاری که یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل می باشد، پس حتما اندازه تصویر را بهینه کنید
– استفاده از طرح های ساده
– صفحه آرایی و چیدمان سایت
– آسان بودن مراحل خرید
– دسته بندی مطالب و درج خلاصه آنها
– لینک دهی صحیح در داخل سایت
توجه داشته باشید که شما باید از Seo و Heo در کنار هم استفاده کنید، در صورتی که سعی داشته باشید به تنهایی از سئو استفاده کنید نمی توانید کاربران خود را راضی کنید و در صورتی که سعی کنید به تنهایی از Heo استفاده کنید هم نمی توانید در لیست موتورهای جست و جو بالا بیایید. شاید در ابتدا گمان کنید که رعایت هر دو Seo و Heo در یک محتوا کار سخت و حتی غیر قابل انجامی باشد ولی باید بدانید که می توانید با کمک افراد حرفه ای در این زمینه این کار را به راحتی انجام دهید. یک نکته بسیار مهم که می توانید در Seo و Heo در کنار هم استفاده کنید این است که سعی کنید از تصاویر مختلف هم در محتواهای خود استفاده کنید. استفاده از تصاویر با کیفیت و بهینه سازی شده علاوه بر این که تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی محتوای شما دارد باعث می شود تا کاربران نیز از مطالعه محتواهای شما خسته نشوند. شما می توانید با استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت در Seo و Heo به صورت همزمان موفق شوید
_ صفحه آرایی و چیدمان مناسب عناصر در صفحه
_ استفاده از عکس و تصویر های مناسب
_ انتخاب رنگ و فونت خوانا و زیبا
_ طولانی نبودن عناصر صفحه سایت
_ داشتن خلاصه ای از مطالب
_ انتخاب هدر مناسب
_ درج تاریخ برای اخبار و مطالب
ر ادامه 10 نکته مهم را به شما خواهیم گفت که بهراحتی و به کمک آن بتوانید سایت موردعلاقه کاربران باشید و به معنای بهتر، بهینه سازی سایت برای کاربران (Human Experience Optimization) را انجام دهید. اگر میخواهید درباره HEO بیشتر بدانید، علاوه بر این مقاله، میتوانید سری نیز به صفحه HEO چیست در سایت ما بزنید.
همه انسانها کنجکاو هستند. ما هم قصد داریم سایتی برای کاربران بسازیم که بیشترین تأثیر را روی آنها بگذارد. برای این کار در ابتدا فقط چند ثانیه فرصت دارید! نگاه اول کاربر به سایت فرصت طلایی برای جذب کاربر است. با ورود به هر سایت کاربر نمایه اولیه سایت را میبیند. نمایه اولیه سایت شامل هدر، جملات کلیدی و اسلایدر میشود. حافظه تصویری انسان بسیار دقیق است و جذب چیزهای زیبا میشود. برای اینکه در نگاه اول کاربران جذب سایت شوند عکسها به شما کمک میکنند. عکسهای با کیفیت و جذاب انتخاب کنید. هدر زیبایی بسازید که عکسهای خیرهکننده ای دارد. باید برای این قسمت حساسیت زیادی به خرج داد زیرا خوشسلیقگی شما در سایت به معنای خوشسلیقگی شما در خدماتی است که ارائه می دهید.در چنین شرایطی کاربر برای دیدن بقیه سایت کنجکاو میشود و مطمئناً اگر بتوانید در هر صفحه عکسهای زیبایی قرار دهید، آنها را بیشتر به سایت علاقهمند کردهاید.بعد از تصاویر نوبت به جملات میرسد. باید کاربر بعد از ورودش به سایت به راحتی متوجه شود که این سایت در چه زمینهای فعالیت میکند ولی این موضوع علاوه بر عکس مرتبط به کسبوکار، نیازمند یک توضیح متنی هم هست.منظور از توضیح متنی این نیست که در همان لحظه ورود پاراگرافی طولانی در رابطه با کارتان بنویسید! جملهای تبلیغاتی و جذاب کافی است. همین یک جمله باعث میشود تا خود کاربر به دانستن بیشتر در مورد کار شما کنجکاو شود و در سایت به دنبال جواب سؤالات خود بگردد.
از نمونه کارهای خود تصاویر و توضیحات کافی داشته باشید. نمونه کار یعنی شما کارتان را بلدید. خدمات شما هر چیزی که باشد باز هم میتوانید برای این قسمت اطلاعات کافی برای کاربران قرار دهید. سایتهای فروشگاهی با صفحه محصولات، و سایتهای خدماتی مثل سایتهای شرکتی و دکوراسیون داخلی با ایجاد صفحه نمونه کارها، میتوانند در یک صفحه تمام چیزی که کاربر شما را به مشتریتان تبدیل کند را فراهم کنند.با ایجاد چنین صفحه ای HEO سایت یا به زبان سادهتر علاقهمندی کاربران به سایت بیشتر میشود.بیشتر بخوانید: چگونه صفحه درباره ما تاثیرگذار بسازیم؟
باز هم با این سؤال شروع میکنم که آیا فقط قصد کسب درآمد دارید یا رضایت مشتری هم اهمیت دارد؟HEO سایت شما را به سود میرساند نگران نباشید. اما محتوا باید برای کاربران تولید شود نه گوگل! تمام سیاست شرکت عظیمی همچون گوگل همین است که خدماتی ارائه دهد که مردم رضایت داشته باشند و اعتمادشان را نسبت به او از دست ندهند. شما هم همین کار را بکنید. محتوای مفیدی که منحصربهفرد، جامع، خوانا و روان است و در آخر نکات سئو هم در آن رعایت شدهباشد، HEO هر سایتی را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد. هر کسبوکاری اصطلاحات تخصصی خودش را دارد که عدهای با این اصطلاحات آشنا هستند و بسیاری دیگر حتی این اصطلاحات را نشنیدهاند. برای این که رضایتمندی همه کاربران را به دست آورید باید برای هر دو دسته آماتور و حرفهای محتوای اختصاصی داشته باشید. میتوانید محتوای سادهتر تولید کنید و در عین حال کلمات تخصصی و انگلیسی را در کنارش در پرانتز قرار دهید، به این صورت کاربرانی که اطلاعات کمتری دارند هم با این اصطلاحات آشنا میشوند.متنها باید طوری باشند که کاربر را ترغیب به خواندن کند و آنها حس کنند که اگر محتوای سایت را نخوانند، چیزی را از دست دادهاند. اگر قصد دارید راجع به مطلبی بنویسید که اطلاعات زیادی در رابطه با آن ندارید، ولی سایتی را می شناسید که در رابطه با آن موضوع بهطور کامل توضیح داده است، دلیل نمی شود که آن مطلب را در صفحات سایت خود کپی کنید! باید برای تهیه آن مقاله، برداشت خود از آن محتوا را با نگارشی دیگر و حتی اضافه کردن موارد بیشتر بنویسید، در غیر این صورت به سئو سایت خود صدمه نیز خواهید زد.بیشتر بخوانید : چطور محتوایی بنویسیم که افراد واقعاً آن را بخوانند.
این موضوع با رعایت 3 مورد انجام میشود که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم:
اینکه پس از استفاده از یک شامپو و یا یک روغن، باز هم از همان نوع خریداری میکنیم، دلیلش اعتماد به آن برند است. این شرایط در مورد وبسایتها هم صدق میکند. هدف برای جلب اعتماد، فقط ارائه یک محصول یا خدمت به مشتری نیست، بلکه باید به آنها خدمات مربوط پشتیبانی نیز بدهیم. ارتباط تلفنی با کاربران و یا گفتگوی آنلاین در سایت، بسیار به جلباعتماد کاربر و در نتیجه به افزایش HEO کمک خواهد کرد. اینکه به سوالات کاربران با صبر و حوصله پاسخ داده شود و حتی بعد از فروش محصول یا ارائه خدمات باز هم با آنها ارتباط داشته باشیم، روشی بسیار مؤثر در افزایش تعداد کاربران است.بیشتر بخوانید: 7 روشی که میتوانید با آنها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید.
سایتهای فروشگاهی اطلاعات مهمی مثل اطلاعات حسابهای بانکی را از کاربران دریافت میکنند. برای آن که کاربران نگرانیای بابت خرید آنلاین نداشته باشند، باید از پروتکل SSL استفاده کنند.
سایتهای فروشگاهی به دلیل داشتن درگاههای بانکی به راحتی به اطلاعات حساب بانکی کاربران خود دسترسی پیدا میکنند، به همین دلیل استفاده از SSL بسیار اهمیت دارد، زیرا کاربران متوجه میشوند که شما سایت امنی برای خرید هستید و اطلاعات حساب بانکی آنها غیرقابلدسترس خواهد بود.
آن چه که به عنوان خدمات خود برای کاربران توضیح میدهید باید با آن چه که انجام میدهید یکی باشد. مثلاً سایتی که فروش آنلاین لباس انجام میدهد عکسی زیبا از لباسها بگذارد و در رابطه با جنس و سایز و مشخصات لباس توضیحاتی بنویسد که مشتری کاملاً ترغیب به خرید شود. مشتری هزینه لباس را که قیمت کمی هم نیست به صورت آنلاین پرداخت میکند و منتظر رسیدن لباس به درب منزل میشود. بعد از سفارش و تحویل لباس به مشتری، لباس با جنسی که کیفیت بسیار پایینی دارد به دستش میرسد. این موضوع باعث میشود که این کسبوکار تنها برای مدت کوتاهی بتواند فعالیت کند و تأثیر خوبی روی نظر کاربران سایت نمیگذارد.مثلا تا به حال برایتان پیش آمده است که در قرعهکشی شرکت کرده باشید، ولی روزی که قرار بوده قرعه کشی انجام شود خبری از جایزه نشود؟این کاری است که بسیاری از سایتها و کسبوکارها برای جذب مشتری انجام میدهند و در آخر هم خبری از جایزه نیست! این کار باعث میشود شما به عنوان شرکتی که فقط به سود خود فکر میکند در ذهن بمانید. پس کاری را به کاربران وعده دهید که واقعاً از پس آن بر میآیید.
محصولات و خدماتی که ارائه میدهید برای چه دسته از افرادی است؟ آیا خودتان اگر به آنها احتیاج داشتید با این قیمت آن را تهیه میکردید؟خود من بارها شده در سایتها محصولاتی را دیدهام و حتی قصد خرید داشتهام، اما با دیدن قیمتهای عجیب و غریب آنها سایت را بستهام و در سایت دیگر به دنبال چیزی که احتیاج داشتم گشتهام. احتمالا این شرایط برای خود شما هم پیش آمده است ومیتوانید کاربران را درک کنید. باید قیمت واقعی را در سایت قرار دهید و هزینههای دیگر را در فروش محصولات خود جبران نکنید. اگر قیمتهای خوبی داشته باشید مطمئن باشید باز هم به سراغ شما میآیند و HEO باورنکردنی را در این قسمت تجربه خواهید کرد.
اسم مناسب و دامنه مناسب برای سایت بسیار اهمیت دارد. دامنهای انتخاب کنید که کاملاً مشخص باشد که چگونه به صورت فارسی یا انگلیسی نوشته میشود. حروف انگلیسی به دلیل تلفظهای مختلف و در در صورت اشتباه، بهراحتی میتواند کاربر را به سایتی دیگر ببرد. این موضوع یعنی دسترسی به سایت شما دشوار است و کاربرانتان را از دست میدهید. علاوه بر این نام مناسب باعث میشود بهتر در ذهن بمانید و هر جا به خدمات شما نیاز شد به راحتی شما را به خاطر میآورند.نکته دیگری که برای در دسترس بودن سایت حائز اهمیت است، انتخاب هاست و یا سرور اختصاصی است. فضای ابریای که به عنوان هاست یا سرور از شرکتی خریداری میکنید باید از نظر سرویسدهی مطمئن باشد، بهطوری که هیچگاه سایت شما از دسترس خارج نشود و یا به اصطلاح down نشود. اگر کاربر با سایتی که down شده مواجه شود، ممکن است تصویر ذهنیاش از سایت شما به یک سایت خراب و یا مشکلدار تبدیل شود. در نتیجه حتما در انتخاب و خرید فضای ابری مورد نیاز برای سایت خود حساسیت به خرج دهید تا با چنین مشکلاتی روبرو نشوید.
نمیتوان تأثیر قالبهای زیبا و رنگبندی را نادیده گرفت. اگر قصد داشتید شرکتی تأسیس کنید و بدون هیچ سایتی کار کنید، حتماً برای ظاهر شرکتتان نیز برنامهریزی میکردید تا به مشتریان خود منحصربهفرد بودنتان را نشان دهید. حالا هم باید همین کار را انجام دهید، زیرا تفاوت شما با رقیبانتان اینگونه آشکار میشود.قالب سایت نیازمند نظم و ترتیب به صورتی است که کاربر با ورود به سایت احساس سردرگمی نکند. قالب سایت باید زیبا باشد، اما باید بدانید که قالب های گرافیکی می تواند به سرعت سایت صدمه بزند و باعث سنگین شدن آن شود. به جای استفاده از قالب های سنگین و یا استفاده از یک صفحه سفید، از قالبی استفاده کنید که گرافیک کمتری دارد ولی در عین حال زیبا است.فضاهای خالی و بیهوده نیز سایت را بسیار زشت می کند. علاوه بر نسخه دسکتاپ این مسئله را در موبایل و تبلت نیز بررسی کنید (ریسپانسیو بودن).منوی سایت مهمترین قسمتی است که دسترسی به دیگر بخشها را فراهم میکند. ابعاد درست منوها، محل مناسب قرارگیری آنها و رنگ هماهنگشان با دیگر قسمتهای سایت، همگی میتواند زیبایی سایت و علاقهمندی کاربران را افزایش می دهد. رنگ بندی منوها نیز باید به نحوی باشد که یک هارمونی زیبا با دیگر قسمتهای سایت بهوجود آورد. هر رنگ تأثیر متفاوتی دارد که با شناخت آن ها می توان تأثیر سایت را بر مخاطب چند برابر کرد. مطلب انتخاب رنگ مناسب برای سایت بهطور جامع تری به این موضوع پرداخته است که پیشنهاد می کنیم آن را هم مطالعه کنید.فونت مناسب نیز بسیار تأثیرگذار است. فونتهایی که مخصوص تیتر بوده و یا فونتهایی که فانتزی و شلوغ هستند را، برای متنهای خود انتخاب نکنید، این کار باعث میشود کاربران از خواندن مطالب فرار کنند و آن را تا انتها مطالعه نکنند.
کاربران باید بتوانند با چند کلیک ساده به راحتی سفارش خود را ثبت و خرید خود را نهایی کنند. سایتهایی که فروش آنلاین دارند باید به این نکته بسیار توجه کنند. قرارگیری دکمههای سبد خرید و ثبت سفارش در جای مناسب و حتی انتخاب رنگ مناسب برای این دکمهها، در فروش سایت بسیار تأثیر خواهد گذاشت. نمونه این موضوع را در cpardaz میبینید، هر دکمهای که به خرید مربوط است با یک رنگ و شکل دیگر طراحی شده و همین روش باعث میشود چشم کاربر به دنبال این رنگ بگردد. صفحاتی که مربوط به ثبت سفارش است، باید ساده باشد و نیاز به ثبت نهایی نداشته باشد. هر چه قدر این عملیات برای کاربر سریعتر انجام شود، سایت دوست داشتنیتری طراحی کردهاید.
کاری کنید که کاربر در سایت شما عضو شود. اضافه کردن پنجرهای که قابلیت ورود به سایت با حساب کاربری گوگل را برای کاربر مهیا میکند باعث میشود زودتر و راحتتر در سایت عضو شود یا به حساب کاربری خود وارد شود.حساب کاربری فقط با یک بار پر شدن توسط کاربر همیشه در سایت باقی خواهد ماند و کمک میکند که کاربر در هنگام خرید با سرعت بیشتری بتواند سفارشها را ثبت کند. علاوه بر این روی سئو سایت نیز تأثیرگذار است، زیرا گوگل میفهمد که سایت شما اعضای زیادی دارد. قطعاً گوگل به سایتی که روزانه تعداد زیادی ورودی با حساب گوگل دارد، توجه ویژهای نشان میدهد و این سایت را به عنوان سایت مرجع در نظر میگیرد.
لینکهای داخلی در بالا بودن HEO بسیار تأثیر خوبی دارد. این کار باعث میشود کاربر مطالب و محصولات مرتبط را کنار هم ببیند و در نتیجه با این کار اطلاعات جامعتری از سایت دریافت کند. مثلاً با مطالعه مطلبی که در حال خواندنش است، اگر لینک مرتبطی ببیند، امکان مطالعه آن لینک نیز بالا میرود. با همین روش ساده میتوان کاربر را بیشتر در سایت نگه داشت و از طرفی به سئوی سایت نیز کمک کرد.رعایت مجموعه نکاتی که گفته شد، علاوه بر اینکه شما را در دید کاربر دوستداشتنی نشان میدهد، شانس دیده شدنتان را نیز برای موتورهای جستجو افزایش خواهد داد.